Monopoli – 02 septembrie 2016


Monopoli – 02 septembrie 2016

Monopoli nu există în ghidurile turistice tipărite. În alegerea acestei destinații m-am inspirat de pe internet.

Monopoli se află la sud de Bari. Distanța Bari – Monopoli este de 41 de kilometri pe calea ferată, biletul costă 3,20 euro dus și servicii de transport sunt oferite de TrenItalia.

De la gară până în centrul istoric am urmat Via Magenta, am trecut prin  Piazza Vittorio Emanuele II, pe lângă Parcul Largo Fontanelle, Corso Pintor Mameli până în Piazale Cristoforo Colombo.

Mi s-a părut cam departe. Am făcut dreapta și am intrat în  Porto Vecchio și am revenit la o stare mai bună de spirit.

Oamenii desfășurau diverse activități. Pescarii mi-au încântat privirea  și discuțiile animate ale localnicilor auzul.

Pe măsură ce înaintam, am trecut pe sub poarta Castello Carlo V, apăreau tot felul de detalii plăcute privirii.

Pe Lungomare Santa Maria am observat amenajări de terase cu flori, obloane și mobilier vopsite azuriu. Combinațiile de alb cu azuriu și alb cu albastru marin sunt cele mai benefice pentru starea mea de spirit.

Aceeași plăcere pentru siestă a italienilor, pe care o găsesc în fiecare loc vizitat, manifestată prin așezarea lângă casă a unei mese cu două scaune sau a băncuțelor împrejmuite de flori.

Vara imaginea oricărei localități este mult potențată de verdeață și aranjamente florale care în Italia par a răsări din piatră.

Oamenii au un fel tihnit de a se manifesta, chiar dacă vorba lor e rapidă și sacadată. Îmi place modul lor de a gesticula pătimaș. Iubesc italienii!

Prânzul l-am petrecut la „Patio”, un restaurant organizat în curtea interioară a unei clădiri medievale, cu pardoseala din dale de piatră. Mâncarea în stil italian, gustoasă și ușoară, o delectare.

După masă am continuat plimbarea pe străzile înguste.

În Monopoli am descoperit o mulțime de biserici pe care nu am reușit să le identific clar, dar le-am deosebit prin formă, simboluri sau locul pe care se găseau.

Biserica din Port

Biserica veche.

Biserica din piață, un loc unde se organizau evenimente.

Catedrala sau Biserica „melcată”. Când am văzut-o mi-am adus aminte de prietena mea M., de simbolul spiralei și de urechea internă. 🙂

Biserica cu uși metalice.

Turle.

Am zărit și o fântână.

Centrul vechi părea înțesat de restaurante, terase și magazine cu produse specifice Italiei.

Pe străzi o mulțime de simboluri religioase.

Uși.

Din nou combinația de alb-albastru.

Și plaja.

Monopoli, un port medieval cu un parfum aparte.

 

2 gânduri despre &8222;Monopoli – 02 septembrie 2016&8221;

  1. Italia e o bijuterie și ca orice bijuterie îmi lasă impresia că este prețioasă. Am vizitat prea puțin din ea trăind sub impresia că trebuie să pun la bătaie un buget consistent. Ție cum ți s-a părut?

    În altă ordine de idei, ce văd eu în fotografiile tale este extraordinar și nu ai cum să nu pleci acasă cu idei: albastru desprins din cer și așezat pe uși, obloane sau vegetația care rămâne cel mai frumos și util mod de a înfrumuseța un spațiu.

    • Mulțumesc de vizită. Pentru mine Italia a devenit favorită, încă oscilez între Italia și Franța. Anul acesta am reușit cu greu să nu mai optez pentru Italia, deși i-am dus dorul.
      Anul trecut am ales Bari tocmai din motive de buget și eu zic că se poate cu un buget mic. Bilete de avion sunt ieftine pe relația cu Bari, pe coastă trenurile circulă bine și costul biletelor este foarte bun. Mâncarea, nu mai vorbim, bună și ieftină.
      Aveam în plan Sicilia. La anul sper să împlinesc visul. Și ca să vezi coincidență, m-am împrietenit în avion cu o italiancă care locuiește la Frankfurt și e de loc din Calabria, iar soțul din Sicilia. I-am povestit că iubesc Italia și mi-a spus că poate să îmi recomande familii în Sicilia. Am în vedere și treaba asta legată de cultivarea și întreținerea relațiilor de prietenie cu italienii. 🙂
      Azi, în momentul în care mă gândeam că trebuie să închei poveștile cu Bari a intrat mesajul de la tine … ce bucurie. O zi frumoasă!

Lasă un răspuns

