Cum am ajuns la Bari – 28 august 2016


Cum am ajuns la Bari – 28 august 2016

Alegerea Bari am făcut-o în ideea unei vacanțe mai ieftine decât Roma și Napoli. Am tot urmărit blogurile de vacanțe și am avut-o iar ca sursă de inspirație pe Alice cu blogul ei „Enciclopedia călătorului independent”.

M-am documentat din Ghidurile turistice Italia de la editurile Aqvila și Ad Libri.

Pentru că nu am găsit TOP10 Bari am intensificat documentarea de pe internet. Sursele de informare au fost blogurile unor oameni extraordinari pe care le recomand cu mare drag:

http://aliceee-traveler.blogspot.ro/2012/02/italia.html

http://www.jurnalulalinutei.ro/escapada-de-4-zile-in-puglia/

http://bialog.ro/2015/06/bari-o-poarta-deschisa-spre-sudul-italiei/

http://www.oviatabuna.ro/2014/04/bari-in-cifre/

http://vacantevacante.com/am-fost-acolo/italia/oana-puglia-mic-ghid-de-calatorie-catre-tocul-italiei/

http://www.mihaijurca.ro/tag/puglia

http://www.imperatortravel.ro/2014/12/ghid-de-sfaturi-practice-wizz-air-bari-obiective-turistice-cazare-restaurante-si-multe-alte-ponturi.html

http://vacantareusita.ro/puglia-si-imprejurimi/

http://amfostacolo.ro/impresii-sejur.php?sid=1354

Biletele de avion le-am cumpărat de la Vola.ro. După experiența cu „furtună la Roma” am optat pentru bilete fără escală low cost. Am luat București-Bari la Wizz Air pentru mine și Amsterdam-Bari la Transavia Airlines pentru tovarășul meu.

Vacanța cuprinde perioada 28 august – 04 septembrie 2016. Lista localităților vizitate cuprinde: Bari, Polignano a Mare, Matera, Alberobello, Trani și Monopoli.

Nu am mai călătorit cu Wizz Air. Am fost atentă la bagajul de cabină. Inițial am optat pentru bagajul de mână neplătit cu dimensiuni 45x32x25 cm. Am căutat să cumpăr ceva cu aceste dimensiuni și nu am găsit. După ce mi-am dat seama că este prea mic, am ales 56x45x25 cm pentru care am plătit. Chech-inul nu l-am putut face online pentru că am cumpărat prin Vola.ro, era valabil doar pentru cei care au cumpărat direct prin Wizz.

Pe Otopeni la poarta de îmbarcare zarvă mare, multă lume care se întorcea la muncă în Italia. Am rămas impresionată de poveștile oamenilor și de modul în care își ofereau susținere. Am cunoscut o doamnă care lucra la Foggia și își făcea griji că nu știe cu ce să ajungă pentru că ea circula doar cu autocarul. Acum venise acasă vineri și se întorcea duminică în Italia pentru că soțul cumpărase un camion (capul cu cabină care transportă containere) și era atât de bucuros încât dorea să împărtășească cu soția. La coada care se formase la controlul biletelor am conversat cu o altă doamnă care se întreba dacă a intrat în fața noastră la rând și care era tare abătută. Mama dumneaei era pe moarte, sora îi reproșase că se întoarce la muncă cu riscul de a nu-și îngropa împreună mama. Cea de a doua doamnă s-au consultat la telefon cu cel care o aștepta la sosire. Domnul respectiv era în mașină cu soția, copii și  soacra, și nu avea un loc disponibil. Pe culoarul de intrare în avion un tânăr o aude pe doamna care se plângea că nu știe cu ce să ajungă la Foggia și s-a oferit să o ia cu el. Tânărul avea o mașină cu care căra marfă și pe care o lăsase în aeroport. În avion am ascultat ce mai dramatică poveste. O doamnă care lăsase în țară două fete și un nepot mai mărișor la întoarcerea acasă, după doi ani de absență, a aflat că nepotul pierduse un picior într-un accident de mașină. Accidentul se întâmplase în perioada decesului mamei la care doamna nu participase pentru că acesta a survenit la puțin timp după întoarcerea în Italia. Fetele ei o asiguraseră că se ocupă ele de tot și că nu e nevoie să vină acasă. Ele de fapt ascundeau accidentul băiatului pentru că mama doamnei era bolnavă de mai mult timp și evenimentul era așteptat. M-a impresionat forța acestei doamne cu care mergea înainte și seninătatea cu care accepta toate încercările. În avion am mai remarcat o familie cu doi copii mărișori, care cheltuia cu multă ușurință banii pe diverse produse. În rest atmosfera de autobuz: oamenii nu știau să-ți caute locurile înscrise pe bilet, se manifestau cam zgomotos, iar regula bagajelor de la Wizz nu mi s-a părut că a fost respectată. Oricum experiența muncii în Italia își pusese amprenta pozitiv asupra oamenilor. Mie mi-a fost drag să comunic cu ei și să-i privesc cu admirație ca om rămas pe vatră acasă.

Aeroportul Bari este micuț, ușor de descurcat în el. După reunirea echipei de travel am luat un taxi până la hotel, costul civilizat.

Ne-am cazat în rețeaua Accor Hotels http://www.accorhotels.com la Mercure Villa Romanazzi Carducci Bari. Locația are un plus pentru că se află în apropierea gării, pentru micul dejun și pentru grădină. Minusurile sunt: amenajarea cam învechită și curățenia nu prea temeinică. Experiență  a fost pe plus. Cea mai plăcută treabă era să comand la micul dejun omletă. Nu am mâncat omletă mai bună ca la Bari!

După ce ne-am cazat am făcut o scurtă vizită în oraș. Pe jos de la hotel (Via Giuseppe Capruzzi, nr. 326)  și până în centru vechi (Piazza Mercantile, nr. 15) am făcut în jur de 30 de minute. Orașul era liniștit pentru o duminică seara. În parcul din Piazza Umberto I păzeau militari cu puști, era și o mașină blindată, din cauza migranților care veneau pe mare cu bărci. O atmosferă derutantă.

În această plimbare de seară noi căutam de fapt un restaurant să mâncăm ceva mai consistent decât pe avion. Am găsit L’Osteria del Borgo Antico, un loc popular în Bari. Lângă terasa Osteriei era un grup de bărbați care jucau cărți, era mare distracție cu dialoguri spumoase însoțite de râsete. O atmosferă pe sufletul meu. Am luat aperitiv cu bresaola, pizza Quatro Stagioni, tiramisu și vin alb. La câtă oboseală acumulasem pe drum, după ce am băut paharele cu vin eram pe altă planetă.

La întoarcere am mers puțin pe faleză, iar apoi am urmat Corso Cavour și Via Giuseppe Capruzzi până la hotel.

Din prima zi ne-am dat seama că făcusem o alegere bună cu Bari, alesesem o destinație pe gustul nostru: ceva frumos, liniștit și interesant.

 

4 gânduri despre &8222;Cum am ajuns la Bari – 28 august 2016&8221;

  1. Astept continuarea vacantei. Multumesc de recomandare.
    Ma bucur ca ai inceput jurnalul de calatorie 🙂

Lasă un răspuns

