Sate pescărești – Volendam și Marken


Sate pescărești – Volendam și Marken_20 aprilie 2014

A doua zi de Olanda rurală a fost una din cele mai reușite zile de vacanță din viața mea. O zi senină cu peisaje marine, plimbare cu vaporașul și o lungă promenadă pe un dig artificial ce protejează uscatul de apă.

Am ajuns la Volendam și am parcat la îndemnul unui domn în vârstă, foarte dichisit, pe o stradă cu magazine. Era duminică, magazinele închise și nu deranjam pe nimeni. Am scăpat de plata parcării grație unui olandez foarte de treabă.

Am urmat direcția Port. Am găsit o priveliște încântătoare cu case în stil  tradițional.

M-au fermecat detaliile stradale,

aranjamentele florale,

și bărcile din port.

Cel mai mult m-a impresionat faleza care se transforma într-o pistă pentru bicicliști  și care oferea o panoramă extraordinară.

De-a lungul falezei erau înșirate case cu amenajări artistice specific olandeze.

La întoarcerea de pe faleză am traversat o străduță comercială foarte animată.

Am surprins câteva doamne în costume naționale și o fetiță cu trotinetă.

Nu am putut să ratez achiziționarea unei genți de umăr încăpătoare din tapiserie cu motive florale movalii.

Ca să ajungem la Marken am trecut apa cu vaporașul ( 9,95 euro de persoană și durata traversării 50 minute) și am trăit una din cele mai frumoase surprize din călătoriile noastre.

Și eu și tovarășul meu ne-am îmbarcat printre primii și am căutat să luăm amândoi locuri la margine ca să putem fotografia și filma în voie. Bineînțeles că toată conversația noastră se baza pe glume și bășcălie, uneori tovarășul meu de drum utiliza expresii mai tari pentru urechi delicate. Lâgă el se așează doi chinezi, o ea și un el. Doamna s-a așezat la mijloc și după ce ne aude vorbind îi spune soțului într-o română destul de bună „Dar dumneavoastră vorbiți românește!” pe un ton mirat și nedumerit. La care soțul îi răspunde „Eu vorbesc românește că sunt roman, dar dumneavoastră sunteți chinezi și vorbiți românește!”. De fapt dorea să spună că mirarea e mai mare din partea noastră, decât din partea lor. Am aflat că erau chinezi care făceau afaceri în „Dragonul Roșu” de 10 ani și învățaseră românește. Amândoi căsătoriți cu familii în China, luaseră o vacanță de Paști cu destinația Amsterdam și vizitau și satele pescărești (22 km pe șosea din Amsterdam). Doamna era foarte vorbăreață, domnul mai rezervat. A fost o întâlnire surprinzătoare și în același timp plăcută. E ceva să auzi vorbind românește doi chinezi în Olanda. Deci nu suntem ultimii în Europa! Cam asta înseamnă comerțul și turismul internațional. Oricum  centru de interes al chinezilor se mutase la … Londra! Asta zic și eu VIAȚĂ! Și pe deasupra ce poate să aibă în comun Londra și București! … Afaceri chinezești!

Marken o așezare pitorească cu o savoare aparte. Un mic port  mărginit de o faleză cu diverse magazine și restaurant.

Cei mai mulți turiști stăteau pe  terasele amenajate special pentru servitul cafelei.

Vitrinele la fel de inspirat amenajate ca în toată Olanda.

Nu lipseau nici aranjamentele florale.

Restaurantul avea multe obiecte decorative vechi. Meniul în olandeză, domnițele care serveau fără engleză, foarte greu de comandat. Un soi de comandă cu surpriză  sau ca în bancul cu Scufița Roșie „ce o fi, o fi”.

Meniul cu specific olandez. O supă crema de legume  groasă, cartofi prăjiți cu șnițel asezonat cu o garnitură de ciuperci. Șnițelul avea pe deasupra o crustă de cașcaval topit și semințe încolțite. Foarte eco! Bineînțeles bere. La final veșnica pomenire … un espresso cu un biscuit special. Prețul ca pentru obrazul subțire.

Grădinile localnicilor amenajate cu fel și fel de statuete. Am regăsit sărutul în altă formă de exprimare.

Drumurile pentru plimbare erau foarte bine amenajate.

Propriu-zis era un traseu care făcea ocolul insulei și care în prima parte tăia insula spre far.

Natura găzduiește  diverse specii de păsări care nu se sperie de vizitatori.

Peisajele marine te îndemnau la melancolie. Liniștea era la ea acasă.

La întoarcerea în Volendam am găsit o gălăgie de nedescris în barurile din port. Cred că zonele de influență erau împărțite. Volendam cu gălăgia și Marken cu liniștea.

Mi-a rămas la suflet arhitectura caselor înșiruite cu acoperișuri cu margini albe, farul singuratic, peisajele cu câmpuri cu vaci și oi, dar mai ales peisajele marine.

Olanda are farmecul ei.  Oamenii par cam reci, dar simțul lor artistic demonstrează contrariul.

https://morerandomplaces.wordpress.com/tag/volendam/

2 gânduri despre &8222;Sate pescărești – Volendam și Marken&8221;

  1. Daca meniul nu are nici imagini din care sa inteleg ce e un preparat, mai bine plec cu dictionarul dupa mine sau ii desenez.
    Amuzanta intalnirea cu cei doi chinezi si replicile sotului.
    Imi place ca pe wordpress poti aranja imaginile in asa fel incat sa para ca un colaj dar sa se deschida individual.
    Seara frumoasa!

    • Când te răzbește foamea și mai sunt destui turiști în restaurant care așteaptă să dea comanda te riști ca la poker. În general întrebările se reduc la tipul mâncării: fără carne, cu carne – pește, pui, vită. Finețurile le găsești în farfurie :).
      Despre întâlnirea cu cei doi chinezi pot să zic că mi-a rămas la suflet, parcă mă întâlnisem cu de-ai mei. A fost o întâmplare plăcută. Distractiv era că ei se uitau uimiți la noi și noi la ei. Am fost puțin măguliți!
      Din păcate pentru mine nu cunosc bine limba engleză și foarte multe lucruri le fac prin încercări. Ca să fiu sinceră m-am luat după soțul meu cu făcutul de blog și încă sunt la partea de experimentare. Stilul mozaic e preferatul meu … până mă plictisesc.
      Mulțumesc de vizită!

Lasă un răspuns

