Grădina de lalele și Morile de vânt – Keukenhof și Zaanse Schans


Grădina de lalele și Morile de vânt – Keukenhof și Zaanse Schans_19 aprilie 2014

În 2014 Paștele Catolic a căzut în aceeași zi cu Paștele Ortodox, bun prilej de întâlnire cu tovarășul meu de călătorii.

Am luat bilet prin Vola București-Amsterdam 18.04.2014-22.04.2014 din 25.02.2014, tovarășul meu a rezervat la  Ibis budget Amsterdam Zaandam 4 nopți din 24.02.2014 și a luat bilete pe internet pentru Keukenhof (un bilet adult 15 eur și parcarea 6 eur).

Documentarea am făcut-o din Ghidul complet Olanda – Editura Aquila, Ghid turistic Amsterdam – Editura AdLibri, Top 10 Amsterdam – Editura Litera. Toate ghidurile te îndeamnă să faci o vizită în grădina lalelelor și să vezi morile de vânt. Pe internet am citit blogul lui Imperator, al fetelor de la Viajoa și favoritul meu Enciclopedia călătorului independent (http://aliceee-traveler.blogspot.ro/2014/03/olanda-sfaturi-si-impresii-de-calatorie.html). Alice a fost cu câte săptămâni înaintea mea în Olanda și mi-au prins foarte bine ponturile ei și ale cititorilor ei. Chiar am luat notițe.

Am mai văzut Olanda, de fapt Amsterdamul, de Crăciun în 2011. Am rămas cu impresii plăcute, puțin speriată de agresivitatea bicicliștilor.

În vacanța de Paști, prima ieșire am făcut-o la Keukenhof. O experiență unică. Nu am mai văzut niciodată un parc atât de întins cu lalele. Impresia a fost a unei plimbări printr-o lume de basm. Singura părere de rău a fost cerul înnorat la orele dimineții.

Întrarea în parc este foarte bine organizată cu bretele speciale pentru automobile și bicicliști și pentru autobuze. Parcarea în aer liber pe un câmp verde îți dădea impresia că participi la o recepție regală în aer liber.

Parcul părea un orășel cu alei bine semnalizate, cărucioare cu sucuri și gustări, fântâni arteziene, restaurante, magazine cu bulbi de flori, o fermă de animale, moară de vânt și ponton pentru bărcile care ofereau o plimbare pe canale printre lanuri de lalele.

Nimic din ce am văzut nu a întrecut prezentarea artistică rondurilor cu lalele.

Olandezii nu duc lipsă de imaginație. Anumite lucruri erau create special pentru a deveni un joc.

Mi-a luat ochii un loc special amenajat cu trandafiri.

Succesul acestui parc este demonstrată de mulțimea care îl vizitează. Cu alte cuvinte … lume luminată.

La ieșirea din parc se află un pavilion dedicat orhideelor.

Pentru că o zi de primăvară nu îți permite să te lungești, iar noi ne doream să ajungem și la morile de vânt din Zaanse Schans, am renunțat la masa de prânz și   ne-am mulțumit cu una din gustările calde servite rapid.

Zaanse Schans o localitate care merită vizitată. Morile de vânt sunt administrate de familii care trăiesc în ele. Deși era sâmbăta Paștelui unul dintre proprietari repara un gard și îl vopsea. Și pe aici circulau cărucioare cu gustări și sucuri de portocale. Am luat și noi un suc … excelent! Magazinele de suveniruri vindeau multe lucruri frumoase. La mare preț erau obiectele lucrate manual, porțelanurile, obiectele de anticariat, bijuteriile.

Ne-am plimbat și prin orășelul propriu-zis. Olandezii gospodari îți aranjau exterioarele care dădeau la stradă, alții participau la expoziția unui artist plastic, multă lume se îndeletnicea cu activități sportive – alergat, biciclit, vâslit, în rest liniștea era la ea acasă. La întoarcerea spre parcare am întâlnit o tânără care strunea un cal uriaș. Ne-am salutat politicos și ne-am bucurat de întâlnire.

https://morerandomplaces.wordpress.com/tag/zaanse-schans/

Am rămas cu amintiri plăcute și cu o stare de bine deosebită după prima zi în Olanda rurală.

4 gânduri despre &8222;Grădina de lalele și Morile de vânt – Keukenhof și Zaanse Schans&8221;

  1. In afara de frumusetea florilor eu sunt fascinata de potecutele in forma de cerc de pe apa.

  2. Ma bucur ca ai revenit cu impresii din calatorii. Multumesc de recomandare, sper ca impresiile sa foloseasca la cat mai multi turisti 🙂

    Imi pare rau ca nu am ajuns in Zaanse Schans. Singura moara ce am vazut-o in Olanda a fost cea din Keukenhof in care am si urcat si cateva vazute din tren, in viteza …
    Nu-i bai ca stiu sigur ca daca mai revin candva in Olanda, mi-au mai ramas destule de vazut.

    Astept continuarea

    • Și eu mă bucur de vizită. Din greșeală am băgat comentariile tale în spam. Asta s-a întâmplat în dimineața cu criza de hernie de disc, adică pe vineri – 28 noiembrie 2014, o dimineață memorabilă. Am butonat pe ecran și de fericită ce eram (pe fondul unor dureri puternice) am șters câteva comentarii frumoase. Azi am rezolvat problema. Nu mai îmi amintesc textul exact, dar îmi amintesc perfect cum m-am simțit când am citit comentariile … foarte bine! Alice ești pentru mine, în momente de cumpănă sau de derută, impulsul necesar să mă binedispun și să merg mai departe. Ești în TOP 10! Te-am pupat!

Lasă un răspuns

