Ostia și Roma 5


La Ostia se ajunge cu metroul pe Tronsonul B până la EUR Magliana unde se schimbă trenul pentru linia Roma-Ostia. Noi am coborât la capăt, la stația C.Colombo, de unde am mers pe jos pe lângă plajă în sens invers până la stația Lido Centro. Se folosește aceeași cartelă pentru metroul clasic. Pe cartelă este explicat cu un scris mărunt că poate fi utilizată pe calea ferată regională Roma-Lido. Oricum m-am asigurat și întrebându-l pe un domn  în vârstă pe care l-am găsit pe peronul stației împreună cu soția. Un cuplu distins de italieni.

Plimbarea pe faleză nu a fost prea interesantă. Aveam tot timpul ca obstacol în fața ochilor un gard viu sau apa era prea departe. Nu am ratat spectacolul umbrelelor multicolore. Au fost și două locuri de panoramă publice unde puteai admira marea și oamenii la plajă.

La prânz am fost la Ristorante Edonè http://www.ristoranteedoneostia.com/. Un loc plăcut, larg și cu servire rapidă. De pe terasă se vedea marea. Am luat o masa într-un colt al terasei. În spatele meu s-a așezat o familie cu două fete mari. Tatăl fredona arii din opere celebre. Fenomenul fredonatului de arii celebre l-am întâlnit și la metrou. … Italia!!!… Meniul italian: pește spadă cu legume la grătar, vinul casei, apă minerală, granita cu lămâie, espresso … tot tacâmul. O încântare!

După masa ne-am mai plimbat pe faleza din centru. Marea făcea spectacol, o pereche cu un câine, un cuplu mai copt, o familie cu copii, tineri, atmosferă de vacanță.

Arhitectura stațiunii plăcută. Clădiri de 2-3 etaje în nuanțe de galben și portocaliu, cu obloane din lemn verzi, albe sau maro. Unele ferestre aveau copertine din pânză sub formă circulară. Ostia, Ostia Lido, Lido di Roma sau Lido di Ostia același lucru. Datează de la 1884 și s-a legat de Roma pe la 1907. Orașul s-a dezvoltat puternic în perioada fascistă prin construirea masivă de clădiri în Stil Littorio (neoclasic).

Am admirat o biserică veche cu clopotniță.

Apoi o serie de detalii stradale.

Ne-am întors la Roma din stația Lido Nord pentru care am traversat drumul national peste o pasarelă.

L-a întoarcere am urmat calea ferată urbană până la stația de metrou Piramide după care am luat metroul două stații până la Coloseum. Am trecut în revistă Piața lui Traian, Monumentul Național al lui Vittorio Emanuele II (Altarul Patriei) și ne-am îndreptat țintă spre Capitoliu.

Capitoliu … ceva deosebit! La stânga priveliștii se poate admira biserica medievală Santa Maria în Aracoeli până la care trebuie să urci 124 de trepte. Noi am preferat scara regală numită La Cordonata și care în partea superioară este străjuită de statuile lui Castor și Pollux. Pe colină se află Piazza del Campidoglio cu Palato Nuovo (cum privești în stânga), Palazzo Senatoriale (în față) și Palazzo dei Conservatori (în dreapta). Piața cu pavajul ei geometric și fațadele celor trei palate  au fost proiectate de Michelangelo. Campidoglio sau Capitoliul reprezenta în Roma Antică colina unde se află cetatea cu templul lui Zeus sau, mai târziu în istorie, edificiul public care servește drept centru al vieții municipale și politice. Palatul Senatoriale este locul de întrunire al Consiliului local  și funcționează ca Birou de înregistrare al Romei.

Palato Nuovo și Palazzo dei Conservatori sunt cunoscute ca Muzeele Capitoline. În centrul Pieței Capitoliului se află statuia lui Marcus Aurelius tot a lui Michelangelo. În curtea Palatului Conservatorilor am avut surpriza să vedem statuia lui David despre care știam că se află la Florența. Era organizată o expoziție cu tema Michelangelo, probabil era originalul și nu vreo făcătură.

Din piață am urmat Via del Campidoglio și ne-am întâlnit cu Lupoaica și gemenii Romulus și Remus, după care am privit Forul Roman și Monumentul lui Vittorio Emmanuele din altă perspectivă.

Pentru mine ziua asta a fost o zi tihnită de vacanță cu momente care mi-au rămas în suflet.

Lasă un răspuns

