Marlon Brando_Robert Lindsey_ Cântece învățate de la mama_mozaic4


Marlon Brando_Robert Lindsey_ Cântece învățate de la mama_mozaic4

 „Cele mai fericite momente ale vieții mele le-am trăit în Tahiti. Dacă am fost vreodată aproape de a găsi pacea adevărată, acest lucru s-a întâmplat pe insula mea, printre tahitieni. Când am ajuns prima dată acolo, am crezut în mod prostesc că aveam să-mi folosesc banii pentru a-i ajuta; am descoperit în schimb că nu puteam să le dau nimic, și că ei puteau să-mi dea totul.

Tahiti exercitase o anumită atracție asupra mea încă din adolescență. Totul a început în biblioteca de la Shattuck, unde obișnuiam să răsfoiesc National Geographic, și a continuat și după ce m-am mutat în New York, unde am căutat prin biblioteci orice carte în care era menționat Tahiti și am răsfoit atent arhivele de la Muzeul de Artă Modernă după imagini din Polinezia.”

„Din momentul în care am văzut Tahiti, realitatea a depășit până și fanteziile mele… și am ajuns să țin mult la ei (tahitieni) pentru dragostea lor de viață.”

În timpul filmărilor la „Răscoala de pe Bounty”.

„Într-o pauză din timpul filmărilor, am urcat cu un prieten tahitian pe unul dintre cei mai înalți munți de pe insulă. Ajunși în vârf, el a arătat spre nord și mi-a spus:

-Vezi insula aia de acolo?

Nu vedeam nimic.

-Nu vezi insulița aceea de acolo? Se numește Teti’aroa.

În cele din urmă, am distins o limbă subțire de pământ întinzâdu-se la orizont, la aproape 50 de km distanță, care, nu după mult timp, a început să exercite asupra mea o atracție la fel de mistică ca însuși Tahiti. …

Pe când ne apropiam, mi-am dat seama că limba subțire de pământ pe care o văzusem de la distanță era mai mare decât crezusem și mai frumoasă decât îmi imaginasem.

Teti’aroa conținea de fapt mai multe insule – un atol de corali la câțiva metrii deasupra mării, cu o suprafață de aproape 600 de ha, însumând 12 insule. Cea mai mare dintre ele încercuia o uimitoare lagună în formă de semilunar. … Laguna avea aproximativ 8 km în diametru în zona cea mai lată și etala mai multe nuanțe de albastru decât credeam că există: turcoaz, albastru-închis, albastru-deschis, albastru-indigo, albastru-cobalt, albastru-regal, albastru-gri, acvamarin.”

Maron Brando 002În anul 1966, Marlon Brandon devine proprietarul lui Teti’aroa.  A cumpărat de la Madam Durant cu 200.000 de dolari.

”… am înotat peste recif. Erau atât de mulți pești în jur, pești superbi de toate culorile și nuanțele, încât, și dacă aș fi închis ochii, tot aș fi putut să înțep cu sulița unul, în orice direcție aș fi aruncat-o. Pe plajă am mers spre capătul uneia dintre insule. De aici se întindea în mare, pe o distanță de 500 de m, o limbă lungă și subțire de nisip, iar la un capăt, în apropiere de linia apei, era un palmier mic de doar câțiva metri înălțime. Se întunecase, așa că am decis să îmi petrec noaptea acolo. …

Am adormit sub cocotier, dar, înainte să adorm, am privit stelele și m-am gândit: ”Sunt pe o bucățică de pământ în mijlocul unui ocean imens, pe o planetă din mijlocul unei zone inimaginabil de mari căreia îi spunem spațiu, și dorm pe rămășițele unor animale moarte (din care sunt alcătuite recifurile de corali)”. După acea noapte, nu m-am mai considerat stăpânul insulei, ci doar un om care a plătit pentru a avea privilegiul de a o vizita.”

Lasă un răspuns

