Marlon Brando_Robert Lindsey_ Cântece învățate de la mama_mozaic3


Marlon Brando_Robert Lindsey_ Cântece învățate de la mama_mozaic3

”După ce mama a părăsit New Yorkul, s-a împăcat cu tata și, cu ajutorul Alcoolicilor Anonimi, au renunțat amândoi la băutură. Apoi au petrecut aproape 10 ani împreună. Le-am cumpărat o fermă pe dealurile nisipoase din Nebraska…

Când mama s-a îmbolnăvit grav în timpul unei călătorii în Mexic cu tata, în 1953, a fost adusă în California, iar eu am stat lângă patul ei de spital ținându-i mâna într-a mea pânăcând a murit. Avea numai 55 de ani. După ce și-a dat ultima suflare, am luat o șuviță din părul ei, perna pe care a murit și un frumos inel cu acvamarin de pe degetul ei și am ieșit. Era aproape ora 5 într-o dimineață de primăvară în Pasadena, și părea că toată natura fusese impregnată cu spiritul ei…am avut viziunea unei păsări uriașe care zbura spre cer din ce în ce mai sus… .

Țin inelul mamei aproape întotdeauna. Mult timp după ce a murit, piatra și-a păstrat vie culoarea, pigmentată cu nuanțe de albastru din ce în ce mai întunecată, dar de curând am observat că a început să pălească mai mult, acum nu mai este albastră, ci doar de un gri tulbure, cețos. Nu știu de ce.”

”…Am simțit că înăuntrul meu se ridică un val enorm, gata să inunde totul, și l-am adus într-o stare de zăpăceală completă. …

I-am povestit istoria familiei noastre și i-am spus că distrusese viața mamei mele și că se folosise de orice ocazie ca să mă minimizeze și să mă facă să mă simt nedorit. L-am sfâșiat bucată cu bucată și  i-am împrăștiat sufletul pe dușumea. Eram rece, corect și logic – nici un fel de țipete sau urlete -,doar rece ca gheața, iar când a încercat să-ți găsească scuze, i-am închis gura și i-am amintit ce dezastru făcuse din viețile noastre… . În 3 ore am făcut ce nu putusem să fac în 33 de ani, deși am fost speriat tot timpul.”

”… am avut viziunea lui … Când a ajuns la marginea eternității, s-a oprit, s-a uitat din nou înapoi, s-a întors spre mine pe jumătate și, cu ochii plecați, mi-a spus: ”Puștiule am făcut tot ce-am putut.” S-a răsucit din nou, și am știut că o caută pe mama.

Apoi, la fel ca și ea, a devenit o pasăre și a început să se ridice spre cer, avântându-se din ce în ce mai sus, până când a găsit-o așteptându-l lângă o stâncă.”

”După ce a murit, mă tot gândeam: ”Doamne, dă-mi-l viu doar 8 secunde: doar asta vreau, 8 secunde, ca să-i rup falca.” Voiam să-i sparg fața și să-l văd cum își scuipă dinții. Voiam să-i îndes vintrele pe gât. Să-i rup urechile și să i le mănânc în fața lui. Să-i smulg laringele și să i-l vâr în stomac. Cu timpul mi-am dat seama însă că, atâta vreme cât simțeam astfel, n-aveam să fiu liber niciodată.

În cele din urmă, mi-am dat seama că trebuia să-mi iert tatăl dacă voiam să pot merge înainte în viață.

Maron Brando 004

Lasă un răspuns

