Eleonor Coppola_Însemnări de viață


Eleonor Coppola_Însemnări de viață

Eleonor Coppola. La prima vedere îți zici că este nevasta lui Coppola. Cine nu îl cunoaște pe Coppola?  Francisc Ford Coppola care a făcut ”Nașul” cu Marlon Brando și Al Pacino și ”Dracula” filmul care s-a clasat pe locul 9 ca încasări pe piața mondială .

Dar pe măsură ce citești ”Însemnări de viață” și te afunzi în paginile de jurnal accepți sfatul doamnei: ”Nu te gândi la numele meu, iată cine sunt eu cu adevărat”.

Povestea începe în mai 1986, când doamna împlinea 50 de ani și se termină în iunie 2005 când doamna se apropia de 70 de ani.

Doamna Coppola este o femeie care încearcă să afle cine este:  ”De-a lungul anilor, am consultat psihiatri și psihologi foarte apreciați (trei bărbați și o femeie), întrebându-i ce era în neregulă cu mine. Aveam tot ce-mi puteam dori, un soț iubitor și de succes, o casă mare, copii sănătoși. Depresiile mele mă bulversau. Nici măcar unul dintre ei nu mi-a spus: ”Ești o persoană creativă, dacă nu vei da câmp liber creativității tale vei fi nefericită.” .”

Este o femeie care ia măsuri și care simte binefacerile efectelor acestor măsuri: ”Întotdeauna  mi-am dorit să am acasă o cameră liberă pentru pasiunile mele, iar construirea acestui atelier a fost ca o revelație….Când mi-am construit un atelier separat la 400 de metri de casa principală, m-am simțit  ca și când mi-aș fi auzit cu claritate vocea interioară pentru prima dată. M-am așezat la masa de desen. Pereții albi, podeaua lustruită din lemn și liniștea din jur mă calmau. Ferestrele mari și adânci păreau tablouri înrămate ale lumii naturale. Mi-am reamintit de prima pagină a cărții ”Jurnal of a Solitude” a lui May Sarton, când aceasta rămâne singura acasă și spune ”Aici, în singurătate, începe adevărata mea viață.” .”

O femeie profundă: ”Oare sunt singura care vede toate astea? Îmi aduc aminte de prima oară când am auzit: ”Murim singuri; nimeni nu ne poate însoți sau lua locul.” . Poate că singuri trăim și cea mai mare parte din viața noastră.”

O persoană care iubește arta și călătoriile: ”În depărtare zăresc orașul Palermo și munții din fundal ce se înalță spre cerul albastru și senin. Suntem aici în căutarea de locuri de filmare pentru ”Nașul” Partea a III-a. În ultimele două zile am vizitat vile, biserici și piețe. Aceasta este etapa preferată din munca lui Francisc…Mă bucur că am ocazia să văd locuri la care publicul larg nu are acces.”

O persoană care se luptă cu adaptarea: ”Ruptă de prietenii mei, de viața mea de familie de acasă, ocupată cu corvoada acomodării într-un loc străin, îmi dau seama că mă lupt cu depresia. Dar, la urma urmei, suntem la Roma.”

O persoană care își caută rostul:”Fă ceva cu viața ta!” îmi răsuna în minte. Iarăși mă agățam de viața lui Francisc, iar acum și de cea a Sofiei.”

O femeie sentimentală: ”A fost prima dată când am înțeles cu adevărat ce înseamnă charisma. Marlon mi-a luat mâna și m-a privit cu un asemenea șarm!  A vorbit cu vocea ”aceea”. Aveam senzația că mă aflu într-o lume specială, că mă găsea de-a dreptul fermecătoare. A durat doar o clipă și a fost așa cum îmi imaginez că ar fi o doză de heroină: amețitoare, de scurtă durată și periculos de seducătoare. Apoi, Marlon s-a uitat la Sofia. Mi-a luat-o din mâini cu atâta tandrețe,  ținând-o în brațe cu naturalețea aceea care vine odată cu experiența. S-a uitat la ea cu mare interes, cercetându-i degețelele lungi de la mâini și piciorușe. Câteva zile mai târziu, am primit o brățărică de aur. Pe felicitare scria ”Dragă Sofia, Bine ai venit pe lume! Cu dragoste, Marlon”.

O femeie care apreciază oamenii și efortul lor de a evolua: ”Made (un personaj din Bali) era singurul care vorbea engleza. Ne-a spus că o învățase de la televizor, din filmele americane.”

O femeie încercată și puternică: ”Chiar și după toți acești ani de la moartea lui Gio, încă mă iau prin surprindere emoțiile dureroase și profunde care erup când mă aștept mai puțin. Accept lucrul acesta, Îmi amintește că  am avut un fiu pe care l-am iubit și l-am pierdut, pe care nu-l voi uita.”

O mamă care își iubește copiii și pe care i-a învățat să iubească: ”Sofia m-a văzut și a venit la mine. Mamă, mă bucur atât de mult că Roman (al doilea copil al soților Coppola) este aici, mi-a spus ea ușurată cu o expresie de sinceră recunoștință. …Ea se simte atât de în largul ei cu el, are încredere în preferințele lui, știe că o va ajuta cu absolut orice și  că-i va lua de fiecare dată parte…. Relația lor este unul dintre lucrurile cele mai de preț din viața mea.”

O mamă fin psiholog pentru copiii ei: ”Durerea și izolarea te pot schilodi. Sofia s-a străduit din greu să treacă peste asta și să se maturizeze, și a ajuns să împletească în filmele ei reflecții ale lucrurilor trăite.”

Un om care a găsit echilibrul, rostul și frumusețea vieții: ”Zâmbesc când mă gândesc la viața mea. La toată viața mea.”Eleonor Coppola_Însemnări de viață

Procurare: http://www.raobooks.com/raobooks_autori_detalii.php?a_id=2927&l=2

Lasă un răspuns

