Open, o autobiografie_Andre Agassi


Open, o autobiografie_Andre Agassi

Am citit-o pe nerăsuflate. O carte care m-a învățat câte ceva și care mi-a mers la suflet. Poza de pe copertă este făcută de Martin Schoeller. În aceeași perioada am descoperit și http://photodonuts.com/martin-schoeller. Sunt lucruri care se întâmplă cu un motiv.

L-am iubit pe Agassi din facultate. Aveam  o poză cu el în tricoul roz turbat cu plete, ceva decupat dintr-o revistă. Rebel rău, dar carismatic și inspirator.  M-am regăsit în omul acesta și l-am simțit aproape. I-am reținut jocul cu retururi imposibile și alergătura adversarilor.

Agassi, un tip talentat, are nevoie de motivație și inspirație, sentimental, îndrăgostit, familist, bun prieten, altruist, bun psihanalist.

Mi-au plăcut câteva pasaje din carte:

”De data asta nu mi-e frică de tatăl meu. Oricât de supărat ar fi pe mine, eu sunt mai supărat. Sunt furios pe Tarango, pe Dumnezeu, pe mine însumi. Chiar dacă simt că Tarango a trișat. N-ar fi trebuit să las jocul să ajungă acolo. Pentru că am făcut-o, acum am o înfrângere în palmares – pentru totdeauna. Nimic nu poate schimba vreodată acest lucru.”

”După ani de zile în care l-am auzit pe tatăl meu ocărându-mi greșelile, o înfrângere m-a făcut să mă ocărăsc eu însămi. L-am interiorizat pe tatăl meu – nerăbdarea lui, perfecționismul, mânia – până când vocea lui nu doar sună ca a mea, este a mea. Nu mai trebuie să mă tortureze tatăl meu. Începând de azi, pot să o fac singur.”

”Când știi că celălalt tocmai a dat cea mai bună lovitură a sa  și ai rezistat și celălalt o știe, o să scoți sufletul din el.”- Mike Agassi.

”Brad îmi cunoaște mintea, știe cum funcționează. Știe că ordinea, exactitatea, un scop clar și precis, sunt ca o prăjitură pentru mine.”

”Steffi Graf. Destinul spune că o să fiți împreună. Doar doi oameni  au câștigat în istoria lumii toate patru turnele de  Mare Șlem și o medalie de aur – tu și Șteffi Graf. Șlemul de Aur. Destinul vostru este să vă căsătoriți.”- Brad, antrenorul

Filmul lor preferat – ”Tărâmul” despre C.S. Lewis, scriitorul.

„Și, de aceea, îl bat.  O combinație perfectă de interes și nepăsare, cea mai bună pregătire.”

”Fiecare strop (de ploaie)  e ca o clipă care piere pentru totdeauna.”

”Indiferent care este viața ta, dacă o alegi se schimbă totul.”

”Nu sunt genul care să se întrebe: ”Unde au trecut anii?”. Știu exact când au trecut. Simt fiecare set jucat în coloană.”

”Mai are de lucrat la decizii. E ca mine înainte să-l întâlnesc pe Brad: crede că trebuie să câștige fiecare punct. Nu știe ce înseamnă să-l lași pe celălalt să piardă….vreau să-i spun să se liniștească, unii oameni au mai mult timp decât alții pentru a învăța.”

”Deciziile mele izvorăsc mai degrabă din instinct decât din logică.”

”Al cincilea set nu are nici o legătură cu tenisul. Al cincilea set înseamnă emoții și condiție fizică.”

”La Wimbledon am învățat să mă înclin, să-mi plec genunchiul, să fac ce nu voiam să fac, să mă îmbrac cum nu voiam să mă îmbrac și să supraviețuiesc.”

”…starea fără gânduri…”

”Nu mi-am schimbat gândirea. Mi-am deschis-o.”

”Mai devreme sau mai târziu știam că am să fac Wimbledonul să-și încalce tradiția.”

”…mottoul oficial al școlii: CREZI.”

”Am vrut ca afluxul din campus să simbolizeze o călătorie scurtă și întortocheată. Ca viața.”

”În mijlocul școlii am vrut să avem fotografii enorme ale lui Martin Luther King Jr., Mahatma Gandi și, bineînțeles, Mandela, alături de cuvintele lor dătătoare de inspirație scrise pe suporturi de sticlă sub portrete.”

”Carul Mare și Steaua Polară au fost faruri pentru sclavii fugari, arătându-le drumul spre libertate.”

”Codul Respectului care începe în fiecare zi….

Esența unei bune discipline este respectul.

Respectul autorității și respectul față de ceilalți.

Respectul pentru tine însuți și respectul pentru lege.

Este o atitudine care începe acasă,

Este întărită de școală

Și se aplică toata viața.”

”…Apoi am venit la această școală, a spus. Și mi-a dat o direcție. Mi-a dat speranță. Mi-a dat o viață. Așa că v-am urmărit, domnule Agassi, și când ați trecut pe aici, a trebuit să mă prezint și să vă spun – știți dumneavoastră. Mulțumesc.”- un elev

”Viața e un meci de tenis între opusuri. Victoria și înfrângerea, dragostea și ura, deschis și închis. E bine să afli acest lucru din timp. Apoi să recunoști contradicțiile flagrante din tine și, dacă nu poți să le îmbrățișezi sau să le împaci, măcar să le accepți și să mergi mai departe. Singurul lucru pe care nu-l poți face e să le ignori.”

”Vreau doar să mai joc un pic.”

”Mulțumiri speciale lui … pentru că m-a ajutat să-mi regândesc și revizuiesc definiția veche a cuvintelor cel mai bun prieten.”

”Mai mult, sper că va fi una din numeroasele cărți în care vor găsi mângâiere, îndrumare și plăcere.”

Da, eu am găsit în cartea asta: mângâiere, îndrumare, plăcere, și mai mult, soluția la niște probleme mai vechi:
– ordinea, exactitatea, un scop clar și precis,

– o clipă piere pentru totdeauna,

– indiferent care este viața ta, dacă o alegi se schimbă totul,

– nu sunt genul care să se întrebe: ”Unde au trecut anii?”. Știu exact când au trecut.

– unii oameni au mai mult timp decât alții pentru a învăța,

– deciziile mele izvorăsc mai degrabă din instinct decât din logică,

– starea fără gânduri,

– nu mi-am schimbat gândirea, mi-am deschis-o,

– esența unei bune discipline este respectul,

– viața e un meci de tenis între opusuri,

– să regândesc definiția – cel mai bun prieten.

Procurare: http://www.publica.ro/open-andre-agassi.html

2 gânduri despre &8222;Open, o autobiografie_Andre Agassi&8221;

  1. Nu sunt genul care să se întrebe: ”Unde au trecut anii?”. Știu exact când au trecut. Simt fiecare set jucat în coloană.” – este afirmaţia cu care mă identific eu cel mai mult.

    Mă bucur să te descoper ca pe o persoană avidă de cunoaştere, deşi nu aveam dubii că ai fi altfel. O persoană care deţine taina scrisului sigur este o persoană citită.

    • Salut!
      Îmi cer scuze că răspund târziu, activitatea mea pe blog nu este constantă.
      Afirmația asta cu care te identifici este pentru oameni încercați, nu pentru oricine.
      Sunt o căutătoare.
      La vorbe mă pricep mai bine ca la cuvinte.

Lasă un răspuns

